แบบฝึกหัดพนักงานวิทยุคมนาคมประเภทจำกัดเขตเดินเรือทะเล(ROC)
คำถามที่ 1/50
90:00 นาที
1
Which of the following would most likely not prevent a SART's signal from being detected?
คำถามที่ 2/50
90:00 นาที
2
How can a SART's detection and effective range be maximized?
คำถามที่ 3/50
90:00 นาที
3
Which statement is NOT true regarding the SART?
คำถามที่ 4/50
90:00 นาที
4
Why is it important to limit the duration of testing a SART?
คำถามที่ 5/50
90:00 นาที
5
Why should functional testing of a SART be minimized?
คำถามที่ 6/50
90:00 นาที
6
The SART is required to have sufficient battery capacity to operate in the stand-by mode for what period of time?
คำถามที่ 7/50
90:00 นาที
7
Which of the following statements concerning COSPAS-SARSAT is false?
คำถามที่ 8/50
90:00 นาที
8
Which of the following statements concerning EPIRBs is false?
คำถามที่ 9/50
90:00 นาที
9
Which piece of required GMDSS equipment is the primary source of transmitting locating signals?
คำถามที่ 10/50
90:00 นาที
10
What part of a satellite EPIRB may function as a visual aid to rescue vessels?
คำถามที่ 11/50
90:00 นาที
11
What is an example of a locating signal?
คำถามที่ 12/50
90:00 นาที
12
Which statement is NOT true regarding the requirements of VHF Survival Craft Transceivers?
คำถามที่ 13/50
90:00 นาที
13
Which of the following channels is designated as the VHF follow-on communications channel and is required in all portable survival craft equipment?
คำถามที่ 14/50
90:00 นาที
14
Which statement is NOT true regarding the COSPAS-SARSAT system?
คำถามที่ 15/50
90:00 นาที
15
What information should be contained in a detailed Distress message that was not transmitted by an initial Distress “hot-key” alert?
คำถามที่ 16/50
90:00 นาที
16
What should a GMDSS Radio Operator do if a NAVTEX warning message is received but it contains too many errors to be usable?
คำถามที่ 17/50
90:00 นาที
17
What is the transmitting range of most NAVTEX stations?
คำถามที่ 18/50
90:00 นาที
18
Which of the following statements is true?
คำถามที่ 19/50
90:00 นาที
19
What means are used to prevent the reception of unwanted broadcasts by vessels utilizing the NAVTEX system?
คำถามที่ 20/50
90:00 นาที
20
How are NAVTEX broadcasts transmitted?
คำถามที่ 21/50
90:00 นาที
21
What determines whether a NAVTEX receiver prints a particular type of message content from a programmed NAVTEX station?
คำถามที่ 22/50
90:00 นาที
22
Which information determines if a NAVTEX message is to be rejected?
คำถามที่ 23/50
90:00 นาที
23
NAVTEX broadcasts are sent:
คำถามที่ 24/50
90:00 นาที
24
Aboard ship, SafetyNETTM. messages can be received by which equipment/methods?
คำถามที่ 25/50
90:00 นาที
25
SafetyNETTM. messages can be received by which of the following shipboard equipment?
คำถามที่ 26/50
90:00 นาที
26
What information is promulgated by the international SafetyNETTM?
คำถามที่ 27/50
90:00 นาที
27
To receive all mandatory MSI using the SafetyNETTM. system the vessel must:
คำถามที่ 28/50
90:00 นาที
28
Which of the following provides a unique automated system capable of addressing messages to pre-determined groups of ships or all vessels in both fixed and variable geographic areas?
คำถามที่ 29/50
90:00 นาที
29
What system may be useful for messages, such as local storm warnings or a shore-to-ship Distress alert, for which it is inappropriate to alert all ships in the satellite coverage area?
คำถามที่ 30/50
90:00 นาที
30
What messages originate from registered information providers anywhere in the world and are broadcast to the appropriate ocean region via a LES?
คำถามที่ 31/50
90:00 นาที
31
The “Scan” function is used to:
คำถามที่ 32/50
90:00 นาที
32
Which of the following factors does not normally affect the range of VHF transmissions?
คำถามที่ 33/50
90:00 นาที
33
Much longer than normal VHF transmissions are typically caused by:
คำถามที่ 34/50
90:00 นาที
34
The effectiveness of VHF communications is maximized by:
คำถามที่ 35/50
90:00 นาที
35
What channel is always being continuously monitored?
คำถามที่ 36/50
90:00 นาที
36
Which of the following channels may be used for duplex communications?
คำถามที่ 37/50
90:00 นาที
37
The USA-INT control on VHF units:
คำถามที่ 38/50
90:00 นาที
38
A DSC Safety call might be used under the following conditions:
คำถามที่ 39/50
90:00 นาที
39
To send a Distress alert use the following procedure:
คำถามที่ 40/50
90:00 นาที
40
A DSC Safety priority call might be used under the following circumstances:
คำถามที่ 41/50
90:00 นาที
41
What would be the appropriate channel selection for follow-on voice communications for a Routine priority call to another vessel?
คำถามที่ 42/50
90:00 นาที
42
If the vessel you wish to call is not listed in your VHF address book, what action would not resolve the problem?
คำถามที่ 43/50
90:00 นาที
43
What conditions must exist for a completely automatic DSC acknowledgement of a Routine call and change to suggested working channel?
คำถามที่ 44/50
90:00 นาที
44
What precautions should be taken when reviewing previously transmitted messages?
คำถามที่ 45/50
90:00 นาที
45
How many times is it possible to change your own MMSI number in a VHF unit?
คำถามที่ 46/50
90:00 นาที
46
What precautions should be taken when reviewing received Distress messages?
คำถามที่ 47/50
90:00 นาที
47
Which of the following is not true regarding vessel position information?
คำถามที่ 48/50
90:00 นาที
48
The VHF-DSC self-test function (if available) usually performs the following:
คำถามที่ 49/50
90:00 นาที
49
What can the operator do to adjust the audible alarm?
คำถามที่ 50/50
90:00 นาที
50
When initiating a DSC call through the menu system what is the most likely information that will be displayed after making the first correct keystroke?
คุณยังตอบคำถามไม่ครบ : 50 ข้อ จาก 50 ข้อ
(คลิกที่หมายเลขข้อที่ต้องการ เพื่อตอบคำถาม)