แบบฝึกหัดพนักงานวิทยุคมนาคมประเภทจำกัดเขตเดินเรือทะเล(ROC)
คำถามที่ 1/50
90:00 นาที
1
Which statement is NOT true regarding the SART?
คำถามที่ 2/50
90:00 นาที
2
Why is it important to limit the duration of testing a SART?
คำถามที่ 3/50
90:00 นาที
3
Which of the following statements concerning COSPAS-SARSAT is false?
คำถามที่ 4/50
90:00 นาที
4
Which of the following statements concerning EPIRBs is false?
คำถามที่ 5/50
90:00 นาที
5
What may be used as a homing signal by the search and rescue vessels in the immediate vicinity of the ship in Distress?
คำถามที่ 6/50
90:00 นาที
6
What is an example of a locating signal?
คำถามที่ 7/50
90:00 นาที
7
Equipment for radiotelephony use in survival craft stations under GMDSS must have what capability?
คำถามที่ 8/50
90:00 นาที
8
Equipment for radiotelephony use in survival craft stations under GMDSS must have what characteristic(s)?
คำถามที่ 9/50
90:00 นาที
9
Which statement is NOT true regarding the requirements of VHF Survival Craft Transceivers?
คำถามที่ 10/50
90:00 นาที
10
Which statement is NOT true regarding the requirements of survival craft portable two-way VHF radiotelephone equipment?
คำถามที่ 11/50
90:00 นาที
11
Which of the following channels is designated as the VHF follow-on communications channel and is required in all portable survival craft equipment?
คำถามที่ 12/50
90:00 นาที
12
On Scene communications are usually initiated using what equipment?
คำถามที่ 13/50
90:00 นาที
13
Which statement is NOT true regarding the COSPAS-SARSAT system?
คำถามที่ 14/50
90:00 นาที
14
Which statement is NOT true regarding an Inmarsat Distress Alert?
คำถามที่ 15/50
90:00 นาที
15
Which statement is true regarding Inmarsat “hot-key” Distress Alerts?
คำถามที่ 16/50
90:00 นาที
16
What is the transmitting range of most NAVTEX stations?
คำถามที่ 17/50
90:00 นาที
17
What means are used to prevent the reception of unwanted broadcasts by vessels utilizing the NAVTEX system?
คำถามที่ 18/50
90:00 นาที
18
What statement is true regarding the control the operator can exercise over the NAVTEX receiver's operation?
คำถามที่ 19/50
90:00 นาที
19
Which messages are mandatory to be received and should not typically be rejected or disabled by the operator of a NAVTEX receiver?
คำถามที่ 20/50
90:00 นาที
20
How are NAVTEX broadcasts transmitted?
คำถามที่ 21/50
90:00 นาที
21
Which information determines if a NAVTEX message is to be rejected?
คำถามที่ 22/50
90:00 นาที
22
What system can provide an automated service in coastal waters where it may not be feasible to establish the NAVTEX service or where shipping density is too low to warrant its implementation?
คำถามที่ 23/50
90:00 นาที
23
Aboard ship, SafetyNETTM. messages can be received by which equipment/methods?
คำถามที่ 24/50
90:00 นาที
24
SafetyNETTM. messages can be received by which of the following shipboard equipment?
คำถามที่ 25/50
90:00 นาที
25
Maritime Safety Information is promulgated via satellite through which system?
คำถามที่ 26/50
90:00 นาที
26
What information is promulgated by the international SafetyNETTM?
คำถามที่ 27/50
90:00 นาที
27
To receive all mandatory MSI using the SafetyNETTM. system the vessel must:
คำถามที่ 28/50
90:00 นาที
28
Which of the following provides a unique automated system capable of addressing messages to pre-determined groups of ships or all vessels in both fixed and variable geographic areas?
คำถามที่ 29/50
90:00 นาที
29
What system may be useful for messages, such as local storm warnings or a shore-to-ship Distress alert, for which it is inappropriate to alert all ships in the satellite coverage area?
คำถามที่ 30/50
90:00 นาที
30
What services are available through Enhanced Group Calls?
คำถามที่ 31/50
90:00 นาที
31
Setting the squelch control to just beyond the point where the background noise disappears results in:
คำถามที่ 32/50
90:00 นาที
32
The “Scan” function is used to:
คำถามที่ 33/50
90:00 นาที
33
Proper and legal VHF operations require all of these except?
คำถามที่ 34/50
90:00 นาที
34
Describing VHF transmissions as "line of sight" does not mean:
คำถามที่ 35/50
90:00 นาที
35
Which channel is utilized for the required Bridge-to-Bridge watch?
คำถามที่ 36/50
90:00 นาที
36
What channel is always being continuously monitored?
คำถามที่ 37/50
90:00 นาที
37
Which of the following channels may be used for duplex communications?
คำถามที่ 38/50
90:00 นาที
38
Which of the following statements is true?
คำถามที่ 39/50
90:00 นาที
39
The USA-INT control on VHF units:
คำถามที่ 40/50
90:00 นาที
40
To send a Distress alert use the following procedure:
คำถามที่ 41/50
90:00 นาที
41
What would be the appropriate menu choice when calling another ship station?
คำถามที่ 42/50
90:00 นาที
42
What would be the appropriate channel selection for follow-on voice communications for a Routine priority call to another vessel?
คำถามที่ 43/50
90:00 นาที
43
What conditions must exist for a completely automatic DSC acknowledgement of a Routine call and change to suggested working channel?
คำถามที่ 44/50
90:00 นาที
44
What precautions should be taken when reviewing previously transmitted messages?
คำถามที่ 45/50
90:00 นาที
45
How many times is it possible to change your own MMSI number in a VHF unit?
คำถามที่ 46/50
90:00 นาที
46
What precautions should be taken when reviewing received Distress messages?
คำถามที่ 47/50
90:00 นาที
47
Which of the following is not true regarding vessel position information?
คำถามที่ 48/50
90:00 นาที
48
Which of the following statements is not true concerning the DSC call data directory?
คำถามที่ 49/50
90:00 นาที
49
The VHF-DSC self-test function (if available) usually performs the following:
คำถามที่ 50/50
90:00 นาที
50
What can the operator do to adjust the audible alarm?
คุณยังตอบคำถามไม่ครบ : 50 ข้อ จาก 50 ข้อ
(คลิกที่หมายเลขข้อที่ต้องการ เพื่อตอบคำถาม)