แบบฝึกหัดพนักงานวิทยุคมนาคมประเภทจำกัดเขตเดินเรือทะเล(ROC)
คำถามที่ 1/50
90:00 นาที
1
At what point does a SART begin transmitting?
คำถามที่ 2/50
90:00 นาที
2
What is not an advantage of an AIS SART signal when compared to a radar-based SART signal?
คำถามที่ 3/50
90:00 นาที
3
Why should functional testing of a SART be minimized?
คำถามที่ 4/50
90:00 นาที
4
What feature is not a component of a 406 MHz satellite EPIRB?
คำถามที่ 5/50
90:00 นาที
5
What statement is true regarding 406 MHz EPIRB transmissions?
คำถามที่ 6/50
90:00 นาที
6
Which piece of required GMDSS equipment is the primary source of transmitting locating signals?
คำถามที่ 7/50
90:00 นาที
7
What part of a satellite EPIRB may function as a visual aid to rescue vessels?
คำถามที่ 8/50
90:00 นาที
8
The determination that the Distress traffic is over is usually made by whom?
คำถามที่ 9/50
90:00 นาที
9
Passenger vessel “On Scene” communications should be conducted with aircraft on which of the following channels or frequencies?
คำถามที่ 10/50
90:00 นาที
10
Which of these would be vital to a GMDSS SAR situation in polar regions?
คำถามที่ 11/50
90:00 นาที
11
What information is transmitted by a 406 MHz EPIRB alert?
คำถามที่ 12/50
90:00 นาที
12
Which statement is false regarding the COSPAS-SARSAT system and EPIRB operations?
คำถามที่ 13/50
90:00 นาที
13
What information should be contained in a detailed Distress message that was not transmitted by an initial Distress “hot-key” alert?
คำถามที่ 14/50
90:00 นาที
14
Which GMDSS equipment is best suited to simultaneous long-range communications with an RCC/coast station and OSC vessels or SAR aircraft?
คำถามที่ 15/50
90:00 นาที
15
What are the best resources for researching and planning equipment setups and updates prior to any potential Distress situation?
คำถามที่ 16/50
90:00 นาที
16
What should a GMDSS Radio Operator do if a NAVTEX warning message is received but it contains too many errors to be usable?
คำถามที่ 17/50
90:00 นาที
17
Which of these cannot happen when a paper model NAVTEX receiver runs out of paper?
คำถามที่ 18/50
90:00 นาที
18
Which of the following is the primary frequency that is used exclusively for NAVTEX broadcasts internationally?
คำถามที่ 19/50
90:00 นาที
19
Which of the following statements is true?
คำถามที่ 20/50
90:00 นาที
20
What means are used to prevent the reception of unwanted broadcasts by vessels utilizing the NAVTEX system?
คำถามที่ 21/50
90:00 นาที
21
What statement is true regarding the control the operator can exercise over the NAVTEX receiver's operation?
คำถามที่ 22/50
90:00 นาที
22
What determines whether a NAVTEX receiver prints a particular type of message content from a programmed NAVTEX station?
คำถามที่ 23/50
90:00 นาที
23
Which information determines if a NAVTEX message is to be rejected?
คำถามที่ 24/50
90:00 นาที
24
What system can provide an automated service in coastal waters where it may not be feasible to establish the NAVTEX service or where shipping density is too low to warrant its implementation?
คำถามที่ 25/50
90:00 นาที
25
Aboard ship, SafetyNETTM. messages can be received by which equipment/methods?
คำถามที่ 26/50
90:00 นาที
26
Which satellite system promulgates Maritime Safety Information?
คำถามที่ 27/50
90:00 นาที
27
In using SafetyNETTM. for the receipt of MSI (Maritime Safety Information):
คำถามที่ 28/50
90:00 นาที
28
What system may be useful for messages, such as local storm warnings or a shore-to-ship Distress alert, for which it is inappropriate to alert all ships in the satellite coverage area?
คำถามที่ 29/50
90:00 นาที
29
What services are available through Enhanced Group Calls?
คำถามที่ 30/50
90:00 นาที
30
What messages originate from registered information providers anywhere in the world and are broadcast to the appropriate ocean region via a LES?
คำถามที่ 31/50
90:00 นาที
31
Setting the squelch control to the end of its range without any noise being heard results in:
คำถามที่ 32/50
90:00 นาที
32
Proper and legal VHF operations require all of these except?
คำถามที่ 33/50
90:00 นาที
33
While conducting routine communications using the wheelhouse VHF with a station 1 mile distant, your recommended power setting would be:
คำถามที่ 34/50
90:00 นาที
34
Much longer than normal VHF transmissions are typically caused by:
คำถามที่ 35/50
90:00 นาที
35
The effectiveness of VHF communications is maximized by:
คำถามที่ 36/50
90:00 นาที
36
What channel would you use for routine communications with the U.S.C.G.?
คำถามที่ 37/50
90:00 นาที
37
What channel would you use to place a call to a shore telephone?
คำถามที่ 38/50
90:00 นาที
38
What channel is always being continuously monitored?
คำถามที่ 39/50
90:00 นาที
39
What is the reason for the USA-INT control or function?
คำถามที่ 40/50
90:00 นาที
40
Which of the following statements is true?
คำถามที่ 41/50
90:00 นาที
41
The USA-INT control on VHF units:
คำถามที่ 42/50
90:00 นาที
42
The USA-INT control on VHF units:
คำถามที่ 43/50
90:00 นาที
43
A DSC Urgency priority call is usually set up in the following manner:
คำถามที่ 44/50
90:00 นาที
44
A DSC Safety call might be used under the following conditions:
คำถามที่ 45/50
90:00 นาที
45
To send a Distress alert use the following procedure:
คำถามที่ 46/50
90:00 นาที
46
DSC Urgency priority calls may be sent using the “Distress Hot Key” under the following circumstances:
คำถามที่ 47/50
90:00 นาที
47
A DSC Safety priority call might be used under the following circumstances:
คำถามที่ 48/50
90:00 นาที
48
If the vessel you wish to call is not listed in your VHF address book, what action would not resolve the problem?
คำถามที่ 49/50
90:00 นาที
49
What conditions must exist for a completely automatic DSC acknowledgement of a Routine call and change to suggested working channel?
คำถามที่ 50/50
90:00 นาที
50
Which of the following statements on address book entries is not correct?
คุณยังตอบคำถามไม่ครบ : 50 ข้อ จาก 50 ข้อ
(คลิกที่หมายเลขข้อที่ต้องการ เพื่อตอบคำถาม)