แบบฝึกหัดพนักงานวิทยุคมนาคมประเภททั่วไปประจำเรือ(GOC)
คำถามที่ 1/50
90:00 นาที
1
Repetition of a DSC Distress call is normally automatic if not acknowledged after a delay of:
คำถามที่ 2/50
90:00 นาที
2
For a MF/HF DSC Distress call which statement is false?
คำถามที่ 3/50
90:00 นาที
3
Which statement regarding an MF/HF DSC Distress call is true:
คำถามที่ 4/50
90:00 นาที
4
If a MF-DSC Distress alert is transmitted what frequency is used for follow-on voice transmission?
คำถามที่ 5/50
90:00 นาที
5
If a HF-DSC Distress alert is transmitted what frequency is used for follow-on voice transmission?
คำถามที่ 6/50
90:00 นาที
6
What information should be included in a Distress follow on voice transmission after a DSC Alert?
คำถามที่ 7/50
90:00 นาที
7
What information is not vital in a Distress follow on voice transmission after a DSC Alert?
คำถามที่ 8/50
90:00 นาที
8
What is the proper procedure to be followed upon receipt of a Distress alert transmitted by use of Digital Selective Calling techniques?
คำถามที่ 9/50
90:00 นาที
9
What action should be taken on receipt of a DSC Distress alert?
คำถามที่ 10/50
90:00 นาที
10
What action should be taken if a Distress alert is received on the 12 MHz DSC frequency?
คำถามที่ 11/50
90:00 นาที
11
Your ship received a Distress relay from a coast station on DSC VHF channel 70. What action should the watch officer take?
คำถามที่ 12/50
90:00 นาที
12
The relay of DSC Distress alerts:
คำถามที่ 13/50
90:00 นาที
13
What action should you take after sending a false Distress alert on MF?
คำถามที่ 14/50
90:00 นาที
14
What action should you take after sending a false Distress alert on 12577.0 kHz?
คำถามที่ 15/50
90:00 นาที
15
When can routine communications be resumed when radio silence has been imposed?
คำถามที่ 16/50
90:00 นาที
16
What is meant by the term "Seelonce Mayday”?
คำถามที่ 17/50
90:00 นาที
17
How are normal working conditions restored on a SITOR (NBDP) frequency on which radio silence had been imposed?
คำถามที่ 18/50
90:00 นาที
18
Which of the following situations would normally use the Urgency priority?
คำถามที่ 19/50
90:00 นาที
19
Which of the following situations would not properly use the Urgency priority?
คำถามที่ 20/50
90:00 นาที
20
Which of the following situations would normally use the Safety priority?
คำถามที่ 21/50
90:00 นาที
21
How many MF frequencies are available for DSC Distress related calls?
คำถามที่ 22/50
90:00 นาที
22
How many HF frequencies are available for DSC Distress related calls?
คำถามที่ 23/50
90:00 นาที
23
How many frequencies are available under GMDSS for DSC Distress-related calls?
คำถามที่ 24/50
90:00 นาที
24
Which action is the most appropriate action for a GMDSS radio Operator to take in a Distress situation where immediate help is needed, but the vessel is not sinking nor needs to be abandoned?
คำถามที่ 25/50
90:00 นาที
25
GMDSS vessels equipped for Sea Areas A2, A3 or A4 must maintain a continuous DSC watch on 2187.5 kHz.
คำถามที่ 26/50
90:00 นาที
26
How can a SART's detection and effective range be maximized?
คำถามที่ 27/50
90:00 นาที
27
Which statement is NOT true regarding the SART?
คำถามที่ 28/50
90:00 นาที
28
At what point does a SART begin transmitting?
คำถามที่ 29/50
90:00 นาที
29
A SART's signal cannot be detected:
คำถามที่ 30/50
90:00 นาที
30
What radar display changes indicate the correct approach to a SART and what care should be taken in a SAR situation?
คำถามที่ 31/50
90:00 นาที
31
How can rescue personnel detect that a SART is transmitting in the immediate vicinity?
คำถามที่ 32/50
90:00 นาที
32
What signal is detected as originating from an AIS SART and how is the signal displayed?
คำถามที่ 33/50
90:00 นาที
33
What is not an advantage of an AIS SART signal when compared to a radar-based SART signal?
คำถามที่ 34/50
90:00 นาที
34
The SART is required to have sufficient battery capacity to operate in the stand-by mode for what period of time?
คำถามที่ 35/50
90:00 นาที
35
Which of the following statements concerning COSPAS-SARSAT is false?
คำถามที่ 36/50
90:00 นาที
36
Which of the following statements concerning satellite EPIRBs is true?
คำถามที่ 37/50
90:00 นาที
37
What statement is true regarding 406 MHz EPIRB transmissions?
คำถามที่ 38/50
90:00 นาที
38
What part of a satellite EPIRB may function as a visual aid to rescue vessels?
คำถามที่ 39/50
90:00 นาที
39
Which device provides the best method to locate a ship in Distress or survival craft in the GMDSS?
คำถามที่ 40/50
90:00 นาที
40
Equipment for radiotelephony use in survival craft stations under GMDSS must have what capability?
คำถามที่ 41/50
90:00 นาที
41
Which statement is NOT true regarding the requirements of VHF Survival Craft Transceivers?
คำถามที่ 42/50
90:00 นาที
42
Which statement is NOT true regarding the requirements of survival craft portable two-way VHF radiotelephone equipment?
คำถามที่ 43/50
90:00 นาที
43
Which of the following channels is designated as the VHF follow-on communications channel and is required in all portable survival craft equipment?
คำถามที่ 44/50
90:00 นาที
44
Which of the following frequencies have been designated for “On-scene” communications in the Global Maritime Distress and Safety System?
คำถามที่ 45/50
90:00 นาที
45
For “On-scene” communications, vessels in Distress and SAR Aircraft should use?
คำถามที่ 46/50
90:00 นาที
46
Which of these would be vital to a GMDSS SAR situation in polar regions?
คำถามที่ 47/50
90:00 นาที
47
Which GMDSS equipment is best suited to simultaneous long-range communications with an RCC/coast station and OSC vessels or SAR aircraft?
คำถามที่ 48/50
90:00 นาที
48
Which statement is NOT true regarding an Inmarsat Distress Alert?
คำถามที่ 49/50
90:00 นาที
49
What are the best resources for researching and planning equipment setups and updates prior to any potential Distress situation?
คำถามที่ 50/50
90:00 นาที
50
Which statement is true regarding Inmarsat “hot-key” Distress Alerts?
คุณยังตอบคำถามไม่ครบ : 50 ข้อ จาก 50 ข้อ
(คลิกที่หมายเลขข้อที่ต้องการ เพื่อตอบคำถาม)